úterý 9. července 2024

Utonulý kraj - Emily Lloyd-Jones

Krásný den!
Léto je v plném proudu a já mám chuť číst každý den jinou knihu. Mám doma tolik skvělých knih, že nevím jakou dřív. O víkendu jsem přečetla druhou knihu od americké spisovatelky young adul románů Emily Lloyd-Jones - UTONULÝ KRAJ
Tento typ knih čtu ráda po nějakém vážném tématu, vždycky se u nich krásně odreaguju a beru takové knihy jako pohádky.
Jak se mi líbila? Mrkněte do celého článku.

Anotace:
Nepravděpodobná banda spojenců s nebezpečným úkolem. Osmnáctiletá Mer je posledním žijícím vodomágem na útěku. Kdysi nerozvážně vstoupila do služeb kralevice a na jeho rozkaz vypátrala studny nepřátel. Bezpáteřní kralevic je pak za jejími zády otrávil a zajistil si strategickou výhodu v boji. Jakmile Mer zjistila, k čemu ji panovník zneužil, utekla. Jenže teď se musí doživotně ohlížet přes rameno a žít ve strachu, že ji jeho vojáci vypátrají. Jednoho dne se vrátí Meřin starý učitel s návrhem využít jejích schopností k tomu, aby spolu s ním proradného kralevice svrhla z trůnu.

Za pomoci podivné družiny spojenců, mezi nimiž nechybí mladík, kterého proklel jinolid, dědička cechu zlodějů a roztomilý corgi, se Mer vydá na nebezpečnou výpravu, aby znovu získala vzácnou svobodu. Ostatně člověk s pádným motivem může svrhnout celé království. Nebo ne?

Recenze:
Knihu přeložila Lucie Bregantová, tak jako předchozí knihu Kostischrány. Ta se mi líbila moc, byla to taková hezká fantasy pohádka. Když jsem zjistila, že u nás vyjde další kniha od této autorky, tak jsem ji musela mít a byla jsem fakt zvědavá jestli bude stejně dobrá. Bohužel nebyla, tato kniha mi přišla o dost slabší, ale je to kniha pro mládež, takže asi pro mladší čtenáře ideální, ale za mě jako pohádka nic moc. Četla se sice velice dobře, ale příběh trochu pokulhával a nebyl tak fascinující jako Kostischrány.

Tento příběh je inspirován legendou o zaplaveném království Cantre’r Gwaelod, které se často označuje jako velšská Atlantida.
________________

O příběhu:
Mladičká Mer umí s vodou jako nikdo, je totiž vodomág. Jakákoliv voda ji poslouchá a dokáže s ní i zabít člověka. Tato schopnost lákala zlého kralevice, a proto Mer nějakou dobu věznil a její schopnosti chtěl pro své potřeby, jenže se Mer podařilo utéct a nějakou dobu se schovávala v hostinci ve kterém pracovala. Jednoho dne ji navštíví dávný učitel, který pracoval pro kralevice. Teď ho chce, ale zničit a k tomu potřebuje Mer a další lidi s nějakou schopností. Parta šesti lidí začne nejprve hledat studnu, která by měla jednak vydat poklad a také by měla dopomoct svrhnout kralevice. Jenže někdo v partě je zrádcem a vše dopadne jinak než si Mer myslela. Království nejspíš zaplaví voda a možná si voda vezme i všechny, kteří bydlí v okolí. Podaří se Mer zachránit lid?
________________

V předešlé knize hlavní hrdinku doprovázela mrtvá koza a v této knize doprovází hlavní hrdinku pes Trefor, který patří Fanemu z party.

Young adult fantasy pro děti a mládež, nebylo to špatné, ale předešlá kniha byla prostě lepší. Doufám, že Host vydá do konce roku od autorky další knihu.

Knihu UTONULÝ KRAJ vydalo nakladatelství:

2 komentáře:

  1. Tak tohle by pro mne asi moc nebylo...

    OdpovědětVymazat
  2. O knihách vím, ale nečetla jsem je. Podle recenze by to mohlo být fajn. 🙂

    OdpovědětVymazat