středa 31. července 2024

Vina a trest - Veronika Martinková

Krásný den. 
A dneska tu mám konečně recenzi na třetí díl VINA A TREST z detektivní série s Hanou Vítkovou a Davidem Winklerem od české spisovatelky Veroniky Martinkové. Autorka se rozhodla vydávat si knihy od třetího dílu sama a musím říct, že jsem za to ráda. Knihy vypadají lákavěji a třetí díl byl nominovaný na cenu Magnesia Litera, proto mě vlastně série zaujala.
Jaký je třetí díl?
Mrkněte do celého článku.

Anotace:
Ve zchátralé textilce je nalezena mrtvá dívka. Zjišťování okolností souvisejících s jejím úmrtím se ujímá Hana Vítková a David Winkler. Zprvu jasný případ nehody postupně komplikuje zjištění, že před lety zemřela za podobných okolností jiná žena. Hana s Davidem začínají postupně odhalovat děsivou hru nelítostného vraha. Ten je však stále o krok před nimi. Nitky případu se zamotávají a dochází k dalším tragédiím. Podaří se vyšetřovatelům vypátrat skutečného pachatele? A komu můžou při jeho hledání věřit?

Recenze:
Na třetí díl jsem se těšila fakt hodně, jelikož jsem chtěla číst tento díl jako první, kvůli té ceně Magnesia Litera, ale nakonec jsem se přemohla a přečetla jsem si sérii postupně a dobře jsem udělala. Série mě tak pohltila, že jsem měla tři díly přečtené za tři dny a strašně moc se těším na další dva díly, ke kterým se dostanu snad co nejdříve.

Opět se v knize střídají dva pohledy Hany a Davida, což mě na příběhu baví asi nejvíc. Každá kapitola začíná černou stránkou, je to zajímavé, ale tohle je dobře vymyšlené a přišlo mi, že se hodně soustředím na to, abych byla co nejdříve zase na tmavé stránce a díky tomu jsem měla příběh přečtený hodně rychle, samozřejmě to bylo i tím, že je příběh velice dobře napsaný. A řekla bych, že je třetí díl daleko lepší a propracovanější než předešlé dva díly.
_________________

O příběhu:
Ve staré budově bývalé textilky je nalezeno tělo mladé dívky, na první pohled to vypadá jako nehoda, jelikož je budova dost zchátralá. Davidovi to nedá, a přesto hledá vraha. Zjišťuje, že před lety zemřela za podobných okolností jiná žena. David zatajuje informace i před Hanou a tím postupně ničí jejich vztah, dokonce se začíná chovat trochu jako kretén, opět je totiž ve hře alkohol, ale i tak chce vraha za každou cenu najít.
_________________

V příběhu je opět Davidův syn Tomáš i psycholog Patrik. Ve třetím díle se autorka rozhodla dát větší prostor Davidovi, přišlo mi, že je Hana spíše v pozadí.

Napětí, nečekané zvraty, tajemství, lži, drogy, prostitutky, alkohol, nevěry, drsné vyšetřování....napěchovaná detektivka se autorce opravdu povedla.

Skvělá detektivní zápletka, do konce příběhu jsem nevěděla, kdo je vrah. Sledujeme i životy hlavních vyšetřovatelů, proto je lepší číst knihy popořadě, abyste věděli, co bylo předtím. Určitě tuto detektivní sérii řadím mezi nejlepší detektivky, které jsem kdy četla.

Jak už jsem psala v recenzích na první i druhý díl, kvalita vyšetřování je vidět a to díky tomu, že autorka konzultuje odborné záležitosti s lékaři, policisty i soudci.

Pokud rádi čtete detektivky, tak tato série vás nesmí minout.
Detektivní sérii doporučuji číst od prvního dílu!


Knihu VINA A TREST si autorka vydala sama

3 komentáře:

  1. Autorku neznám,ale ráda se s jejími knihami seznámím.Píšu si.Mám už pěkně dlouhý seznam a knihovna prázdniny.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  2. Veru, děkuji za zajímavý tip a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Detektivky nečtu, ale pěkná recenze :).

    OdpovědětVymazat