neděle 30. června 2024

Sladká chuť temnoty - Judy I. Lin

Zdravím!
Víkend jsem skoro neměla, byl pracovní, ale od zítra mi začíná volnější pracovní měsíc a dokonce budu mít i volno. Přijede mi neteř, tak se budu konečně tak nějak flákat. Těším se na léto, budu mít plno času na sebe. Doufám, že i vy budete mít krásné léto.
V týdnu jsem dostala knihu SLADKÁ CHUŤ TEMNOTY od Judy I. Lin. Jedná se o druhý díl ze série Kniha čaje a tedy i závěrečný díl, jelikož se jedná o duologii. Musela jsem si ho hned přečíst, jelikož jsem chtěla vědět jak příběh dopadne.
V celém článku najdete jako vždy anotaci i mou recenzi.

Anotace:
Do království Velké Si přišlo velké zlo. Vyhnaný princ se vrátil, aby se chopil moci, a jeho nástupu na dračí trůn napomohly hromadné otravy, které drží lid ve strachu a nedůvěře. Ning, mladá, ale mocná šen-nung-š, vládkyně magie využívající starobylé a jemné umění výroby čaje, doprovodila princeznu Čen do vyhnanství. Přidává se k nim čerstvě uzdravená sestra Šu i princeznina věrná osobní strážkyně. Čtyři mladé ženy společně cestují po celém království a hledají spojence, kteří by jim pomohli vyhnat útočníky a získat zpět Čenin právoplatný trůn.
Zlatý had však stále pronásleduje Ning v nočních můrách vizemi války a krveprolití. Probudilo se zlo, které je mnohem starší než malicherné lidské konflikty, a všechna magie v zemi možná nestačí na to, aby ho zastavila před pohlcením světa...

Recenze:
Knihu přeložil, tak jako první díl Ladislav Nový.

Konečně se mi dostal do ruky druhý díl na který jsem se těšila, jelikož se jedná o duologii, tak jsem byla zvědavá jak příběh dopadne. První díl byl skvělý, můžete si recenzi na něj přečíst TADY.
Očekávala jsem, že bude dvojka lepší. Bohužel nebyla. 
________________

Ning a její uzdravená sestra Šu spolu s princeznou Čen a její věrnou osobní strážkyní cestují po království a hledají spojence, kteří by jim pomohli vyhnat z království zlého "krále" a tím mohla Čen získat zpět trůn. Toto cestování mi přišlo docela nudné a zdlouhavé. Občas se na cestě naskytlo nebezpečí, ale i to bylo psané takovým způsobem, že mě nezaujalo. Vzhledem k tomu, že se jedná o fantasy, tak i v tomto díle potkáme magii v podobě zlatého hada, který pronásleduje Ning v nočních můrách. Závěr byl skvělý, vše se vysvětlí, dořeší a Ning pomocí magie dá vše dopořádku.
________________

Kapitoly se v knize střídají. Jednou z pohledu Ning a podruhé z pohledu Kang (budoucího krále), kterého ovládá otec. Mezi nimi má být nějaké milostné pouto, ale bohužel je psané tak nějak stroze, že to ani na lásku nevypadá.
Princezna mi byla oproti jedničce sympatičtější.

Škoda, že jsou dva díly. Autorka mohla tyto dva díly spojit, aby byla jen jedna kniha a ze dvojky mohla ubrat třeba sto stran. A doufám, že se nerozhodne časem napsat další díl.
Jednička byla kouzelná, magická, ale o dvojce nemohu říct, že by byla kouzelná. Sice se dozvíme konec celého příběhu, ale tři čtvrtě knihy byla nudnější.

Samozřejmě pokud jste četli jedničku, tak si dvojku musíte přečíst, jelikož se dozvíte konec celého příběhu, ale za mě by stačilo přečíst si posledních asi 100 stran.

Máte rádi fantasy?

Děkuji!

2 komentáře: