sobota 14. září 2024

Živá minulosti - Veronika Martinková

Krásný den,
konečně tu mám recenzi na čtvrtý díl z detektivní série Vítková & Winkler od české spisovatelky Veroniky Martinkové. Těšila jsem se na pokračování a hned, jak mi kniha dorazila, tak jsem musela odložit rozečtenou knihu a pustit se do této. Byla jsem zvědavá, jak to s Davidem dopadne, a jak se Hana vypořádá s tím, co jí David udělal.
Více informací najdete v celém článku.

Anotace:
Domníváte se, že jste doma v bezpečí? Že vám nic nehrozí? Stejně smýšlela i sedmadvacetiletá Laura Králová. Bezproblémová a nezávislá mladá žena. Přesto byla jednoho květnového rána nalezena na podlaze ve svém obývacím pokoji. Uškrcená. Vypátrat jejího vraha je úkolem pro tým vyšetřovatelů v čele s kapitánkou Hanou Vítkovou. I přes prvotní zdání, že nikdo z okolí oběti neměl důvod připravit tuto mladou ženu o život, se Haně daří postupně odkrýt její problematickou minulost. Minulost, která mohla být důvodem Lauřiny násilné smrti.

Recenze:
4. díl z detektivní série Vítková & Winkler, který si autorka vydala sama. Těšila jsem se na něj hrozně moc, jelikož mě předešlé tři díly velice mile překvapily. Skvělá detektivní série. Byla jsem zvědavá, zda bude i čtyřka tak perfektní, jako trojka.

Obálka je skvělá, tak jako celkové grafické zpracování knihy. Kapitoly začínají vždy černou stránkou a opět se střídají pohledy Davida a Hany. Tím, že se střídají tyto dva pohledy, tak je detektivka daleko poutavější, zajímavější a vidíme případ či partnerské problémy z obou pohledů. Skvěle vymyšlené.
_________________

O příběhu:
Sedmnáctiletou Lauru najdou mrtvou ve svém bytě. Nikde nejsou stopy násilného vniknutí. K případu se dostane Hana se svým týmem. Haně se daří postupně odkrývat, co byla Laura vůbec zač, a proč ji vrah musel uškrtit. Vypadá to, že to udělal její přítel, ale to by bylo moc jednoduché. David pomáhá, ale stále ho vyšetřuje inspekce, jelikož je podezřelý ze spáchání zločinů i vražd. Nikdo neví do čeho je přesně David zapletený a nebo, kdo na něj špínu hází z vyšších míst. 
_________________

Hlavní případ Laury je v knize sice řešen, ale více ze zaměřujeme na Davida, který má veliký problém s inspekcí. Žádné nechutnosti a morbidní detaily v knize nejsou, o tom série není. Je nutné číst knihy od prvního dílu, jelikož na sebe navazují převážně vyšetřováním Davida.

David mě ke konci knihy začínal děsně štvát. Je to hrozný sólista a sobec, všechno si chce řešit sám. Chudák Hana se plno věcí dozvídá od kolegů, neví zda jsou to pravdivé informace a David jí vůbec nepomáhá k tomu, aby pochopila, co se vůbec stalo. Hana se i přesto snaží Davidovi pomoc. Občas to vypadalo, že je David fakt zločinec. Nevěděla jsem, co si o něm myslet.

Občas je všechno tak nějak zamotané, v knize je plno postav a nevíme komu můžeme věřit.

Celkově je detektivka psaná dobře. I nudnější práce policie je psaná, tak že musíte číst dál. Postupy vyšetřování mají tempo, napětí a s kombinací řešení vztahu hlavních vyšetřovatelů to dává ten správný šmrnc, ještě k tomu David řeší jak se dostat z malérů, aby se nedostal do vězení...prostě to dává všechno smysl, napínavé čtení až do konce. Ještě, že jsem měla pátý díl doma, protože jsem nechtěla čekat, byla jsem zvědavá, jak David dopadne.

Opět veliká spokojenost!
Sérii doporučuji a těším se na další knihy od autorky.

Recenze na předešlý díl - ZDE.

Knihu ŽIVÁ MINULOST si autorka vydala sama 
a já jí moc děkuji za poskytnutí recenzního výtisku.

3 komentáře:

  1. Verčo, děkuji za zajímavý tip a přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám,že to nedělám sama.Také někdy odložím rozečtenou knížku a začnu novou.Teď mám rozečtené dvě a spíše koukám na telku na zprávy kvůli velké vodě.Kniha mě zaujala,mám ráda krimi.Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Autorku vůbec neznám, podívám se po prvním dílu série

    OdpovědětVymazat