pátek 6. září 2024

Přečtené knihy za červenec 2024

Zdravím všechny knihomoly!
Konečně článek o přečtených knihách za červenec. Přečetla jsem 12 knih, což je podle mě fajn číslo a měla jsem tentokrát dobrý výběr knih.

ODSOUZEN K SMRTI - Jak jsem byla nadšená z prvního dílu, tak u druhého dílu zklamání nepřišlo, ba naopak. Druhý díl je stejně dobrý jako první. Měla jsem knihu přečtenou za den, jelikož byl případ opět poutavý a nešlo přestat číst. Více v recenzi ZDE.
VINA A TREST - Třetí díl si autorka vydala sama a dobře udělala. Skvělý příběh! Těším se na pokračování.
UTONULÝ KRAJ - Young adult fantasy pro děti a mládež, nebylo to špatné, ale předešlá kniha byla prostě lepší. Doufám, že Host vydá do konce roku od autorky další knihu. Recenze na blogu ZDE.
AMERIKÁNKA - Příběh inspirovaný těžkým osudem Emy Černé, která si komunistickým Československem prošla děcákem, pěstounskou péči i ústavy. Hezky napsané a na film chci jít do kina.

VINICE VE FRANCII - 11. díl ze série Romantické útěky. Jedná se o jednoduchou romantiku, od začátku víte, jak příběh dopadne, ale za mě to bylo příjemné čtení. Na léto ideální. Pokud hledáte romantiku na léto, tak doporučuji ze série Pláž v Chorvatsku a Vila v Itálii. Recenze na knihu je již na blogu, tady.
ANNA O - Knihu jsem si vybrala na čtení, jelikož mě zaujalo téma. Spisovatel se inspiroval u článku o spánku, kde se psalo, že průměrný člověk stráví přibližně 33 let svého života spánkem. Zaujal ho článek natolik, že začal studovat zločiny, které lidé spáchaly během spánku tedy, když je člověk náměsíčný a následně napsal tento zajímavý příběh. Téma super, ale zpracování pokulhávalo. Mrkněte na mou recenzi.
VARHANÍK Z MRTVÉ VESNICE - Padesátá léta na Karvinsku. Příběh se mi líbil, i když si myslím, že by potřeboval ještě alespoň 200 stran navíc. 
IGNIS FATUUS - Příběh na motivy Největší záhady Šumavy - podivné jevy kolem řeky Křemelné, děsivé bludičky a ztracená expedice StB. Velice povedená kniha. Mám ráda příběhy na motivy nějaké legendy. Příběh předčil mé očekávání. Doporučuji. Více v recenzi TADY.

VYPRAVĚČKA Z OSVĚTIMI - Silný a dojemný příběh inspirovaný životem francouzské spisovatelky Irène Némirovské, která byla před válkou nejprodávanější spisovatelkou ve Francii. Nemusíte se bát, že by bylo v knize hodně násilí či nechutného zacházení. Příběh je psaný velice citlivě a spíše pojednává o přátelství, lásce a vyprávění příběhů. 
OZVĚNA KRVE - Knihy od této autorky čtu ráda, jelikož sama byla u policie přes 20 let, tak dává své zkušenosti do příběhů a o to víc jsou skutečnější. Tentokrát je příběh o mafii, tedy o drogovém kartelu, se kterým si chce Veranda vyřídit účty. A jedná se o první díl z trilogie.
NEPATRNÁ ZTRÁTA OSAMĚLOSTI - O holocaustu jsem četla hodně knih, ale knih po válce jsem četla dost málo. O lidech, kteří nám ukážou cestu po válce, jak žili, jak se měli atd...Tuto knihu doporučuji! Je skvěle napsaná, ukáže nám život židovského muže, který se vrací do Prahy na pokraji svých duševních a fyzických sil.
D ANEB PŘÍBĚH DVOU SVĚTŮ - Četla jsem knihu na dovolené. Jedná se o hodně zajímavý příběh pro mladší čtenáře. Mě se líbil, byla to taková pěkná pohádka. 

3 komentáře:

  1. Verčo, to je tedy hromada. Vidím, jak střídáš žánry, u těch těžších knih to ani jinak nejde, že.
    Zdravím, Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem Vinici ve Francii a Annu O a knihy se mi moc líbily. Brzy se chystám na Utonulý kraj.

    OdpovědětVymazat
  3. to je moc hezké číslo :) a je super, že jsi měla šťastnou ruku :)

    OdpovědětVymazat